Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy « Dobre Ubezpieczenie

Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy


Decydując się na kredyt gotówkowy lub hipoteczny, którego spłata rozłożona na jest na wiele lat, warto zakupić także ubezpieczenie na wypadek utraty pracy. Ze względu na to, że podjęte zobowiązanie finansowe względem banku będzie związane z nami na wiele długich lat, warto zabezpieczyć się na wypadek utraty stałego dochodu.

Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy w wielu przypadkach kredytowania jest ubezpieczeniem obowiązkowym. Banki wymagają od swoich klientów wykupienia takiego ubezpieczenia w szczególności, gdy udzielają kredytu na okres 20-30 lat. Wielu klientów uważa, że jest to podnoszenie kosztów kredytowania i uważają to za dodatkowe obciążenie finansowe będące zupełnie niepotrzebnym. Rzeczywistość jednak pokazuje inaczej, ponieważ nawet w przeciągu kilku najbliższych lat, nasza sytuacja finansowa może się znacząco zmienić. W sytuacji utraty pracy niestety zagrożona mogłaby być także spłata kredytu, dlatego też warto posiadać takie ubezpieczenie, z którego będą pokrywane raty kredytu. Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy to produkt oferowany na różnych warunkach, a wszystko zależy od tego, jaki kredyt się zaciąga i w jakim banku. W sytuacji utraty pracy, najczęściej z tego ubezpieczenia pokrywane są raty kredytu w okresie 6-9 miesięcy. Niestety rzadko która oferta przewiduje opłatę rat kredytu przez rok. Dodatkowo warunkiem uzyskania odszkodowania z  tego ubezpieczenia, którym jest właśnie pokrycie rat kredytu jest to, że kredytobiorca po stracie kredytu musi jak najszybciej zarejestrować się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna. Tylko w takim przypadku wypłata odszkodowania będzie mogła mieć miejsce i jest to warunek bardzo rygorystycznie przestrzegany. Wypłata odszkodowania będzie wypłacana także dotąd, dopóki kredytobiorca będzie zarejestrowany w urzędzie jako bezrobotny. W zależności od tego, jak wysoką składkę się opłaca, tak też wysokie jest odszkodowanie. W każdym banku jest inaczej, dlatego też podpisując umowę kredytową warto bardzo dokładnie zapoznać się i z ogólnymi warunkami ubezpieczenia. Wiele takich ubezpieczeń posiada dodatkowe opcje, które banki oferują w formie promocji. Wśród często spotykanych jest rozszerzona opcja ubezpieczenia, w której kredytobiorca będzie mógł skorzystać ze zwrotu kosztów za opłaty comiesięczne związane z nieruchomością. Chodzi tutaj szczególnie o koszty, jakie ponosi się na utrzymanie mieszkania, czyli rachunki za czynsz, prąd, gaz, CO, wodno-kanalizacyjne, a nawet opłaty na fundusz remontowy czy za wywóz śmieci. Opłaty te pokryje ubezpieczenie, ale pod warunkiem, że nie przekroczą one 500 zł miesięcznie. Oczywiście opłaty będą opłacane przez ubezpieczyciela tylko wtedy, gdy nieruchomość jest zabezpieczeniem kredytu. W przeciwny wypadku, w sytuacji braku spłat kredytu, może ona zostać zajęta przez bank w podjętym postępowaniu komorniczym. Tego typu ubezpieczenie oferowane jest najczęściej klientom, którzy korzystają z oferty kredytu hipotecznego.

Podpisując z bankiem umowę kredytową, nawet jeśli bank nie wymaga posiadania takiej polisy ubezpieczeniowej, warto ją kupić. Dzięki niej w trudnej sytuacji będzie można liczyć na wsparcie finansowe. W większości przypadków takie polisy nie mają limitów związanych z wielokrotną utratą pracy, ale należy spełnić wymóg przynajmniej 12-miesięcznego nieprzerwanego zatrudnienia i posiadania stałego źródła dochodu.

 

Tagi: